Voor de eerste keer is er een productieauto in het compacte segment die uitgerust kan worden met een versnellingsbak voorzien van 'dog-ringen' en een sperdifferentieel met koppelingsplaten. Beide zijn afkomstig uit de racerij, waardoor het mogelijk is zó snel op te schakelen, dat ervaren coureurs niet eens de koppeling hoeven te gebruiken. De Abarth 695 Biposto kent vrijwel geen compromissen: vanaf de intercooler voorin met zijn speciale leidingen, tot het dynamische luchtfilterhuis met een finish van koolstofvezel van BMC en het tweevoudige uitlaatsysteem met titanium pijpen van Akrapovic. Net als bij racewagens ging het overbodige overboord, dus weg met de achterbank, xenon koplampen, mistverlichting, klimaatcontrole, elektrische zijruiten en audiosysteem, want alleen dan is het mogelijk de beste prestaties te bereiken. Voorin dus, zit je op Abarth Corsa by Sabelt stoelen, desgewenst met 4-punts veiligheidsgordels.
De prestaties van een supercar dienen samen te gaan met betrouwbaarheid en veiligheid. Standaard is de Abarth 695 Biposto dan ook onder andere voorzien van ABS, ESP, TTC (voor nog meer tractie) en een sperdifferentieel. De auto is verder uitgerust met een titanium rollbar van Poggipolini, hydraulisch verstelbare schokdempers van Extreme Shox en lichtgewicht 18-inch velgen van OZ, voorzien van 215/35 R18 banden. Uit de racerij afkomstige Brembo remmen met geventileerde en geperforeerde remschijven (305×28 mm) en vierzuiger klauwen uit één stuk (4×38 mm), zorgen ervoor dat de Biposto in no-time stil staat.
De Abarth 695 Biposto valt verder, in esthetische zin op, door het Matt Grey. Deze exterieurkleur komt nog meer tot zijn recht door titanium kleurelementen van motorkap en titanium portierhendels.
Dankzij een viertal unieke kits kan de Abarth nog extremer uitgerust worden..